Optymalizacja Google ads dla sklepu z branży zdrowie porównanie wyników za 3 i 4Q 2022
Z racji bardzo rozbudowanego konta, konieczne było spojrzenie całościowe na asortymentu klienta, ale i bardzo szczegółowe na każdą z wielu kampanii.
Praktycznie każda kampania miała braki i zaległości w optymalizacji, a wiele z nich było niekompletnych, czyli na starcie miały mniejsze szanse sukcesu. Większość kampanii dostała zatem drugą szansę. Uzupełniliśmy niezbędne elementy i zoptymalizowaliśmy wszystkie elementy - od fraz kluczowych po treści reklam w kampaniach w sieci wyszukiwania, od zasobów reklamowych po wykluczenia kompletnie nierokujących produktów w kampaniach zakupowych.
Poza poprawą sytuacji zastanej wdrożyliśmy nowe kampanie w obszarach, które do tej pory nie były objęte działaniami reklamowymi.
W kolejnych tygodniach i miesiącach analizowaliśmy efekty zmian i dokonywaliśmy dalszej optymalizacji. Tam, gdzie korekta nie przynosiła oczekiwanych efektów, kampanie były zamykane, bo kluczowym celem była poprawa rentowności kanału Google Ads. Z racji szerokiej konkurencyjności w branży zdrowotnej i częstej rywalizacji cenowej między największymi graczami, nie każda kampania miała sens. Zamiast kopać się z koniem, blokowaliśmy przepalanie budżetu, by wycisnąć możliwie najwięcej z kampanii, które rokowały.
Po pierwszym kwartale działań jesteśmy dalecy od stwierdzenia, że wszystko już działa idealnie. Osiągnęliśmy kluczowy dla naszego klienta cel, czyli poprawę rentowności kampanii poprzez przejście ze stanu „dokładamy", do stanu „zarabiamy”. Podwojenie ROASu z jednocześnie zaledwie 2% spadkiem przychodu ze sprzedaży jest dobrym fundamentem do dalszego rozwijania kampanii. Naszym celem na kolejne miesiące jest oczywiście dalsza poprawa rentowności oraz szukanie nowych szans sprzedażowych, bo przy zróżnicowanym i szerokim asortymencie widzimy ich nadal wiele.
Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.
Komentarze
Powiązane zobacz więcej
wpisyZaufali nam
Dodaj komentarz