Dodajesz grafikę na fanpage’a i widzisz, że straciła na jakości? Napisy nie wyświetlają się tak, jak powinny? Zastanawiasz się, w jakiej rozdzielczości Twoje grafiki na Facebooku będą prezentować się najlepiej?
Rozmiar kreacji ma znaczenie! Pozwoli Ci uniknąć nieestetycznego rozmycia i tak zwanej pikselozy. Używaj odpowiednich wymiarów, a zyskasz pewność, że Twoi odbiorcy obejrzą dokładnie taką grafikę, jaką chcesz im pokazać.
Dlaczego to tak istotne? Ponieważ użytkownicy Facebooka zwykle przewijają materiały w ciągu zaledwie kilku sekund. Musisz więc przyciągnąć ich uwagę odpowiednią grafiką. Liczne badania wskazują, że wpisy wzbogacone trafnym obrazkiem zyskują nawet 98% więcej wyświetleń. Ale co z tego, jeśli zdjęcie będzie rozmazane lub przycięte? Jak widzisz, nie ma czasu na błędy!
Zanim przejdziemy do odpowiednich proporcji grafik, damy Ci kilka technicznych wskazówek:
Przygotowaliśmy dla Ciebie małą dynamitową ściągę z aktualnych wymiarów grafik na Facebooka. Spoiler: na końcu wpisu znajdziesz paczkę szablonów do pobrania! :)
Wymiary zdjęcia profilowego oficjalnie powinny wynosić 170 x 170 px. Natomiast naszą rekomendacją jest wymiar 800 × 800 px. Wtedy grafika będzie się dobrze wyświetlać na każdym rodzaju urządzenia.
Źle przygotowane zdjęcie w tle to częsty błąd na stronach firmowych. Na komputerze wygląda świetnie… a co z telefonem? Pamiętaj, że ponad 90% odbiorców korzysta z Facebooka właśnie na urządzeniach mobilnych, dlatego uczulamy na przycięte napisy na coverze!
Standardowy wymiar zdjęcia w tle to 820 × 312 px. Na telefonie będzie wyświetlane w wielkości 640 x 360 px. Dlatego rekomendujemy przygotowanie grafiki w rozmiarze 820 x 360 px. Najważniejsze elementy i napisy umieść w centralnym obszarze, by były jak najlepiej widoczne.
Karuzela, czyli grafiki pod reklamy, które użytkownik przesuwa palcem w lewo lub prawo. Kreacja powinna być przygotowana w rozdzielczości 1080×1080 px.
Te same wymiary są rekomendowane dla postów na Marketplace oraz do tworzenia kolekcji.
Tło grupy na Facebooku powinno być w wymiarze 1640 × 856 px. Również i w tym przypadku Facebook na urządzeniu mobilnym utnie pewne elementy. Dlatego najlepiej, aby ważne informacje zawierać w centralnym punkcie tła.
Teraz już wiesz jakie wymiary kreacji graficznych najlepiej sprawdzą się na Facebooku. Stosując się do naszych porad, dopracujesz swoje grafiki i sprawisz, że zainteresowanie Twoich odbiorców będzie większe.
Protip na koniec: utwórz testowy fanpage, na którym będziesz mógł publikować grafiki w formatach, w których nie czujesz się jeszcze pewnie. Dzięki temu zobaczysz, jak dana grafika finalnie wygląda i zyskasz szansę na ewentualne poprawki, zanim zobaczą ją Twoi klienci.
Pobierz darmową paczkę szablonów tutaj.
Chcesz, żebyśmy zajęli się socialami i grafiką za Ciebie?
Napisz na biuro@dynamite-studio.pl - z chęcią pomożemy Ci upiększyć i rozwinąć profil!
Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.
Komentarze
Powiązane zobacz więcej
wpisyZaufali nam
Dodaj komentarz