(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-NDVMR27');

Dobre i złe praktyki w prowadzeniu fanpage'a, czyli co możesz usłyszeć w agencji social media

Wszystko, co musisz wiedzieć o obecności firmy w mediach społecznościowych

Aktywna obecność firmy w mediach społecznościowych, szybko rosnąca liczba fanów czy nawet zbierające dziesiątki polubień posty na Facebooku nie są gwarancją efektywności działań w social mediach. Dlaczego? Ponieważ nie zawsze przekładają się na realne zyski. Wyjaśniamy, na czym polega różnica między publikowaniem treści a efektywną komunikacją.

„Zdobędziemy dużo polubień”

Dobra agencja social media stawia nie na ilość fanów, a na zrealizowanie konkretnych, ważnych dla klienta celów. W tym przypadku nie liczy się ilość, ale jakość. Cenni fani to fani zaangażowani i faktycznie zainteresowani ofertą klienta. To oni tworzą społeczność, wokół której skupiają się wszystkie nasze działania. Kupowanie fanów i zdobywanie przypadkowej grupy odbiorców to strzelanie no oślep i marnowanie budżetu klienta. W wielu przypadkach liczby tylko atrakcyjnie wyglądają, ale zupełnie nic nie wnoszą.

Aukcje „lajków” vs. precyzyjnie dobrana grupa odbiorców w danym wieku, która jest targetem klienta.

„Publikujemy dużo postów”

Agencja social media powinna dopasować ilość postów do specyfiki danej branży. Jeśli klient nie jest właścicielem portalu informacyjnego to publikowanie wielu postów w ciągu dnia z pewnością zmęczy i zniechęci obserwatorów zamiast skupić ich uwagę. Ważna jest również jakość postów. Niektóre agencje social media bazują na ma¬teriałach zewnętrznych, które przekazują na zasadzie podawania dalej. Jest to sztuczny i wymuszony sposób prowadzenia profilu. Fani zazwyczaj nawet najbardziej zaskakujące i ciekawe informacje widzieli już w kilku innych miejscach. Udostępnianie materiałów z innych stron, czy z sieci jest w porządku, jeśli mają jakąś wartość i wnoszą cokolwiek w komunikacji klienta z odbiorcami. I wtedy, kiedy są one jedynie uzupełnieniem wpisów, a nie podstawą prowadzenia fanpage.

Porównanie skuteczności postów. Posty mało interesujące, niskiej jakości, udostępniane z przypadkowych stron nie docierają do odbiorców.

„Podeślijcie jakieś materiały”

Materiały otrzymywane od klienta są niezwykle ważne w komunikacji w social media. Często jednak spotykamy się z przypadkami, kiedy nie są one wykorzystywane we właściwy sposób. Zazwyczaj klienci, którzy sami prowadzą swoje profile, ale często również „profesjonalne” agencje social media publikują gotowe, firmowe materiały bez nawet najmniejszej obróbki. Trzeba jednak pamiętać, że prowadzenie fanpage to coś więcej niż zwyczajne zamieszczanie informacji i ładnych zdjęć. Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami – bardzo ważne są wymiary grafik, zawartość procentowa tekstu, długość postów i linków, dopasowanie materiałów pod fanów przeglądających aktualności mobilnie oraz wiele innych czynników, które znacznie wpływają na budowanie zasięgów. Dobra agencja social media zawsze dokładnie instruuje klienta co do materiałów, jakie mógłby dostarczać oraz dopasowuje ich obróbkę do specyfiki danego kanału mediów społecznościowych.

Porównanie grafik umieszczanych na fanpage. Dopasowane materiałów promocyjnych do specyfiki Facebooka jest konieczne, by wzbudzić zainteresowanie odbiorców.

Szukasz profesjonalnych rozwiązań?

Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaufali nam