Branża: e-commerce, suplementy
Czas: 6 miesięcy
Platforma: PrestaShop
Cel: Zwiększenie ruchu z nastawieniem na konwersje
Rozpoczęliśmy od wdrożenia poprawek wynikających z audytu SEO. Między innymi zoptymalizowaliśmy drzewo kategorii usuwając duble oraz kategorie bez potencjału. Dodaliśmy również nowe kategorie dla fraz, które wcześniej nie miały odbicia w strukturze kategorii. Ponadto podjęliśmy walkę z kanibalizacją wzmacniając contentowo zakładki kategorii oraz zmniejszając potencjał niektórych niekonwertujących wpisów blogowych. Wykonaliśmy także linkowanie wewnętrzne z bloga.
Rozbudowaliśmy opisy kategorii w sklepie oraz w kartach produktów, gdzie z uwagi na brak większej liczby produktów nie wydzielono kategorii. W rezultacie konieczne było prowadzenie działań SEO dla kart produktowych.
Zoptymalizowaliśmy page title i nagłówki Hx wykorzystując najmocniejsze frazy dla każdej z kategorii lub produktów.
Prowadziliśmy link building w oparciu o tzw. artykuły sponsorowane na blogach i portalach zewnętrznych oraz naszym rozbudowanym zapleczu.
Intensyfikacja działań optymalizacyjnych w pierwszych tygodniach współpracy przyniosła skokowy wzrost liczby fraz w topach. Szczególnie dobrze widać to na wykresie z liczbą fraz w top10 wyników Google. Rozpoczynaliśmy od około 20 fraz, by po miesiącu mieć ich ponad 100. Nasz dynamiczny marsz po kolejne tpy przyhamował na chwilę update Google z grudnia 2020. Na szczęście lekkie spadki odnotowaliśmy jedynie na frazach o mniejszej liczbie zapytań, a najmocniejsze frazy nadal rosły. W rezultacie mimo grudniowego updaetu w styczniu, procentowy przyrost ruchu r/r był wyższy niż w poprzednich miesiącach.
Zmiana poziomu ruchu organicznego rok do roku, źródło: Google Analytics
Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP3, źródło: Senuto
Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP10, źródło: Senuto
Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP50, źródło: Senuto
Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.
Komentarze
Powiązane zobacz więcej
wpisyZaufali nam
Dodaj komentarz