(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-NDVMR27');

Pozycjonowanie sklepu inernetowego z suplementami

Branża: e-commerce, suplementy
Czas: 6 miesięcy 
Platforma: PrestaShop
Cel: Zwiększenie ruchu z nastawieniem na konwersje

6 miesięcy SEO i 61% wzrostu z organika r/r

6 miesięcy SEO i 61% wzrostu z organika r/r

Sytuacja początkowa

  • Sklep z nieoptymalną strukturą kategorii, która nie uwzględniała wszystkich potrzeb SEO,
  • Sklep był wstępnie zoptymalizowany pod SEO, a przynajmniej nie występowały w nim rażące błędy jak wielokrotne nagłówki H1 lub ich całkowity brak,
  • Sklep nie posiadał opisów kategorii, które są szeroko wykorzystywane przez konkurencję,
  • Duplikacja kategorii o podobnym asortymencie,
  • Liczna kanibalizacja między kartami kategorii a zakładkami produktów. Podobnie kanibalizacja między blogiem a kategoriami na frazy typowo sprzedażowe,

Prowadzone działania

Rozpoczęliśmy od wdrożenia poprawek wynikających z audytu SEO. Między innymi zoptymalizowaliśmy drzewo kategorii usuwając duble oraz kategorie bez potencjału. Dodaliśmy również nowe kategorie dla fraz, które wcześniej nie miały odbicia w strukturze kategorii. Ponadto podjęliśmy walkę z kanibalizacją wzmacniając contentowo zakładki kategorii oraz zmniejszając potencjał niektórych niekonwertujących wpisów blogowych. Wykonaliśmy także linkowanie wewnętrzne z bloga.

Rozbudowaliśmy opisy kategorii w sklepie oraz w kartach produktów, gdzie z uwagi na brak większej liczby produktów nie wydzielono kategorii. W rezultacie konieczne było prowadzenie działań SEO dla kart produktowych.

Zoptymalizowaliśmy page title i nagłówki Hx wykorzystując najmocniejsze frazy dla każdej z kategorii lub produktów.
Prowadziliśmy link building w oparciu o tzw. artykuły sponsorowane na blogach i portalach zewnętrznych oraz naszym rozbudowanym zapleczu.

Wyniki działań SEO

Intensyfikacja działań optymalizacyjnych w pierwszych tygodniach współpracy przyniosła skokowy wzrost liczby fraz w topach. Szczególnie dobrze widać to na wykresie z liczbą fraz w top10 wyników Google. Rozpoczynaliśmy od około 20 fraz, by po miesiącu mieć ich ponad 100. Nasz dynamiczny marsz po kolejne tpy przyhamował na chwilę update Google z grudnia 2020. Na szczęście lekkie spadki odnotowaliśmy jedynie na frazach o mniejszej liczbie zapytań, a najmocniejsze frazy nadal rosły. W rezultacie mimo grudniowego updaetu w styczniu, procentowy przyrost ruchu r/r był wyższy niż w poprzednich miesiącach.

Zmiana poziomu ruchu organicznego rok do roku

Zmiana poziomu ruchu organicznego rok do roku, źródło: Google Analytics

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP3

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP3, źródło: Senuto

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP10

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP10, źródło: Senuto

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP50

Zmiana widoczności – liczba fraz w TOP50, źródło: Senuto

Szukasz profesjonalnych rozwiązań?

Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaufali nam