Pozycjonowanie – przekonaj się, czego jeszcze o nim nie wiesz!
Wokół marketingu w wyszukiwarkach narosło wiele mitów, które nieraz wprowadzają w błąd mniej zaawansowanych użytkowników Internetu. W związku z tym postanowiłem się im przyjrzeć i je obalić, żeby pokazać, gdzie ma miejsce profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych, a gdzie zwykłe wróżenie z fusów!
Do połowy kwietnia temat mobilnych wyników wyszukiwanie nie schodził z głównych stron blogów, grup dyskusyjnych i for Internetowych o tematyce marketingu w wyszukiwarkach. Co bardziej radykalni twierdzili, że brak mobilnej wersji strony spowoduje, że zniknie ona z wyników wyszukiwania. I rzeczywiście, brak strony mobilnej ma jak najbardziej wpływ na pozycje, ale tylko w przypadku mobilnych wyników! Na standardowe posiadania lub brak strony RWD nie wpływa w ogóle. Zatem, czy muszę mieć stronę dostępną dla urządzeń mobilnych? Jeżeli chcesz tracić 15% potencjalnych klientów, bo tyle właśnie wynosi udział ruchu mobilnego w Polsce, to strona RWD nie jest Ci do niczego potrzebna.
6 października 2014 roku Google wydało komunikat w którym oznajmiło, że o dawna nie aktualizowało i nie ma planów aktualizowania Page Rank Toolbar. W związku z tym wiele osób stwierdziło, że Page Rank nie ma już znaczenia i przestał istnieć. Jest to mit. Po prostu, PageRank nie jest obecnie widoczny tak jak wcześniej dla wszystkich, ale tylko dla upoważnionych do tego osób i algorytmów.
Jest to mit, o którym często zapomina wiele osób. Przekierowanie 301 przenosi kary, i najgorszym krokiem jaki możemy wykonać w przypadku otrzymania kary od Google jest przekierowanie starej, ukaranej domeny na nową.
Kolejny mit. Linki nofollow mają dwojaką wartość. Po pierwsze, służą do budowania ruchu z przekierowań, a pod drugie budują naturalny profil linków. Profesjonalne pozycjonowanie stron Internetowych opiera się na pozyskiwaniu linków każdego typu.
Osiągnięcie pierwszej pozycji to nie koniec. To w zasadzie początek pozycjonowania, ponieważ cały czas należy dbać o to, żeby strona utrzymała wyniki. Z naszych obserwacji wynika, że porzucenie prac na miesiąc niesie za sobą negatywne skutki i spadki.
W potocznym języku tak, jednak precyzując: SEO to optymalizacja strony pod wyszukiwarki, natomiast pozycjonowanie to działania, których celem jest poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania. Na pozycjonowanie składa się, ogólnie rzecz ujmując SEO i linkbuilding.
W wynikach organicznych jest to niemożliwe. Pozycję od Google można kupić jedynie w przypadku reklamy Google AdWords, ale nie będą to wyniki organiczne! Dlatego, jeżeli ktoś mówi, że może kupić gwarantowane pozycje w Google to lepiej poszukajmy firmy, która realizuje profesjonalne pozycjonowanie, a nie stara się wyciągnąć z nas pieniędzy.
Wykupienie reklamy AdWords nie przełoży się w żadne bezpośredni sposób na pozycje strony. Nie będzie miała miejsca sytuacja, w której zapłacimy za reklamę, a w zamian tego Google poprawi ranking naszej strony. Jednak płatna reklama może pośrednio wpłynąć na nasze pozycje! Za pomocą AdWords zwiększamy liczbę wejść na stronę i istnieje prawdopodobieństwo, że osoby ją odwiedzające umieszczą gdzieś link do naszej www.
Bez solidnej optymalizacji nie da się wprowadzić strony na topowe pozycje. Dlatego każdy proces pozycjonowania powinien być poprzedzony solidnym i rzetelnym audytem, który zostanie wcielony w życie przed pozycjonowaniem. Profesjonalne strony internetowe są optymalizowane jeszcze na etapie ich tworzenia.
Kiedyś liczyła się ilość linków, im było ich więcej tym wyżej w wynikach organicznych była strona. Obecnie nie liczy się ich ilość, a jakość. Jakość, czyli źródła z których pochodzą. Żeby osiągnąć efekty należy je maksymalnie dywersyfikować, umieszczać zarówno samodzielnie ale i poprzez linkbaiting, który może nam przynieść najlepszej jakości naturalne linki.
Masowe korzystanie z katalogów i opieranie na nich strategii SEO licząc, że w ten sposób osiągniemy topowe pozycje nie jest dobrym pomysłem. Nadmiar katalogów jest bardzo powszechnym powodem kary ręcznej. Jednak ręczne dodanie strony do dobrej jakości katalogów ogólnych (katalog.wp.pl, katalog.onet.pl itp.) a także katalogów firm (PanoramaFirm, Zumi) znacznie poprawia ranking. Katalogi to miejsce, w których możemy znaleźć wszystkie profesjonalne sklepy internetowe!
A Wy jakie mity (bądź fakty) dotyczące SEO i pozycjonowania znacie? Podzielcie się nimi, a my je obalimy albo potwierdzimy!
Opowiedz nam, czego potrzebujesz. Możesz liczyć na nasze pomysły i pomoc.
Komentarze
Zaufali nam
Dodaj komentarz